menu


יום שישי, 28 ביולי 2023

157: יוון, כדור הארץ הפנימי, אולימפוס, רובוטים היברידים, רפואה, מוסיקה, הרמס, את

 יוון העתיקה, שהייתה חלק מאטלנטיס, הובילה להתקדמות רבות ברמות אנושיות, טכנולוגיות ורוחניות שאינן מובנות כיום. ההיסטוריה העשירה והמרתקת של הציוויליזציה היוונית העתיקה מבוססת לא רק על מיתולוגיה או פולקלור, אלא על מעללי אלים, חצי אלים וגיבורים, מקורם של רבים מהם הינו לפני אלפי שנים. מהגילאים המוקדמים ביותר, אלוהויות אלו קיימו אינטראקציה עם בני אדם כדי להדריך אותם ולסייע בהתפתחותם.

תפארתה של הציוויליזציה הזו נדונה על ידי היסטוריונים, הוגים ופילוסופים בולטים רבים, כולל הומרוס, הסיודוס, אפלטון, אריסטו וסוקרטס. האירועים שהם מתארים הם עובדתיים. כאן טמונים שורשי התרבות המערבית, מורשת עשירה שממשיכה לעצב את עולמנו המודרני.

מיתוסים וסיפורים היסטוריים רבים מתייחסים לממלכות ולמקומות מיסטיים שונים הקשורים לכדור הארץ החלול בהקשר זה. בממלכה המחתרתית העצומה של אגרטי ובמקומות אחרים, המחוזות המיסטיים הללו שעדיין קיימים כיום הכוללים את אולימפוס, גן ההספרידים והאדס.

הידיעה שאלים כמו הרמס עזבו אותנו קשורה לאדמה הפנימית, שבתורה קשורה למינוח רפואי ולסמלים דמויי הקאדוס שלה. בולטים גם השיעורים שלמדה אתנה, אלת החוכמה, שמטרתה הייתה לסייע באופן עקבי לנשים.

התיאטרון היווני, הרפואה, המקדשים והפסטיבלים האליסיאניים - המכבדים תעלומות הקשורות לכדור הארץ הפנימי - כולם שייכים למורשת התרבותית שלנו. חשוב להשתתף באירועי ספורט ובתהלוכות כמו הפנאתנאיה. חשובים גם מורשתו של הרמס טריסמיסטוס והמיתוסים הרבים שמלמדים אותנו על המאבק בין טוב לרע וכיצד האלים תמיד תמכו באנושות. עתה הגיע הזמן שלנו להילחם.