menu


יום שבת, 22 באוקטובר 2022

145: אבני חן מקוללות, חוסר המזל של הרומנובים, יהלום רג'נט, ליז טיילור, קתרין, אג

 בסרט התיעודי החדש הזה, נחקור עוד את העולם המרתק של אבני חן יקרות, במיוחד גבישי קוורץ, אמטיסטים, אגטים, אמרלדים, גרנטים, אבני אודם, אבני ספיר, יהלומים ועוד רבים אחרים.

אבני חן גדולות תמיד מצאו את עצמן בידיים חזקות, בבעלותם של בני מלוכה, סלבריטאים או בעלי הון עצום. כזה הוא המקרה של תכשיטי רומנוב של רוסיה העתיקה, האורלוב השחור, יהלום התקווה עם הזרחני האדום שלו, הקו-אי-נור - המוצב כעת בתוך הכתר הבריטי - והלב הכחול של הטיטאניק.

אלו הן אבנים מדהימות שחושלו בתוך מעמקי כדור הארץ הפנימי, במהלך מיליארדי שנים, וברגע שהן מגיחות אל האור, המעלים על פני השטח את הטוב ביותר והנורא ביותר שבאנושות. רבים מהם נרכשו באמצעות התנקשויות או גניבות, אשר בסופו של דבר הביאו אי-מזל למחבלים המעורבים ופוגעו בבני משפחתם, דור אחר דור.

ברוב המקרים, התרחישים האמורים מונעים על ידי שאפתנות, חמדנות וקנאה... ואבני חן אלה מוקפות בפשע, בצורה כזו או אחרת, שנשאר בזיכרון הגבישים. לפיכך, הם צוברים את התדרים השליליים הללו, ומעבירים אותם לאחר מכן לבעליהם העתידיים. במקרים רבים, הם מביאים מזל רע, חוסר מזל ופגיעה במשפחות שבבעלותם, וזה הוא המקרה של יהלום ויטלסבאך, היהלום של אליזבת טיילור, העין של איידול, האגרה, הספינל שנקרא רובי הנסיך השחור, הרון-אלן קילל את האמטיסט, הטבעת של אלפונסו ה-12 ורבים אחרים. מספר מחברים מאמינים שעלינו לקחת בחשבון את מציאותן של אבנים מקוללות, כלקח לחיים, כלומר, שלמעשים פסולים יש השלכות.