menu


יום שבת, 20 במאי 2023

152: ריצ'רד בירד, חוקר טייסים-קוטב, יצורי כדור הארץ הפנימי, פרסי כבוד, מורשת

 הסרט התיעודי החדש הזה על כדור הארץ החלול הוא מחווה המוקדשת לאדם גדול שבאומץ לב ודרך אלטרואיזם חסרי גבול הקדיש את חייו למדינתו. אנחנו מתכוונים לחוקר, טייס ומגלה אדמירל ריצ'רד בירד, גיבור גדול. בירד, שהוקדש לחקר מאז נעוריו, ערך מחקר באזור הקוטב וגילה תגליות מרחיקות לכת, מבלי להזניח את הצד האנושי יותר שלו ואת חיי המשפחה.


בין הישגיו, הוא היה הראשון שטס מעל הקוטב הצפוני, ב-1926, עם עמיתו פלויד בנט, ב-Fokker F-7 Trimotor. כשחזרו הביתה, לאחר שהשיגו הישג בסדר גודל כזה, זכו השניים לשבחים רבים. בירד זכה ב"מדליית הכבוד של הקונגרס האמריקאי". במהלך חייו, הוא המשיך להצליח ביותר, וקיבל שפע של מדליות ופרסים, כאשר הוא קידם תעופה וחיפושים ברחבי ארצו, תוך התגברות על כל מכשול שהציג את עצמו. האומץ והמיומנות של בירד הועמדו לעתים קרובות במבחן, שכן הוא נקרא להתגבר על אתגרים וקשיים מרובים. למרות עובדה זו, הישגיו הרבים הפכו אותו למפורסם והעניקו לו הילה של חוקר ומגלה גדול. משלחותיו לגרינלנד, הקוטב הצפוני ואנטארקטיקה ראויות לציון, כמו גם טיסותיו הבין-יבשתיות, ופעולות כמו Highjump ו-Deep Freeze, בין שאר המשימות.


עם זאת, ביומנו, האדמירל מספר את המדהים ביותר מכל סיפוריו, כלומר, את גילוי "הארץ שמעבר לקטבים" ב-1947. הוא גילה אזור מלא עמקים ירוקים, הרים ויערות, ועיר מאוכלסת ביצורים מחוץ לכדור הארץ, שהזמינו אותו לרדת ממטוסו, כדי שיוכלו להעביר לו מסר. עם זאת, למרות החשיבות של גילוי כדור הארץ החלול של בירד - שאותו מסר לרשויות - הוא נצטווה לשתוק בעניין. במשך שנים רבות, הוא היה מאוים ללא הרף ובסופו של דבר נשכח, וזו הסיבה שהוא החליט לכתוב על הניסיון הרב שלו, והותיר מורשת למין האנושי.