menu


יום רביעי, 23 בדצמבר 2020

טכנולוגיית מקדש הודית, אלים, דווארקה, ווימאנה-אסטרה, מלחמה, אסורה

 


התרבות ההודית העתיקה ללא ספק ממשיכה להציג את עושרה דרך מספר עצום של ערי אנדרטה, שנבנו במידת מדהימה של שלמות טכנולוגית ואדריכלית. ואכן, רבים מהם נבנו על ידי האלים עצמם או תוכננו על ידי אדריכלים חכמים כמו ויסבקארמה, שבנה ערים כמו דווארקה, עיר הזהב של האל קרישנה. טרימורטי האלים ברהמה, וישנו ושיווה - יחד עם בני זוגם - מייצג כוח שהוא בסיסי לקיומו של היקום. בהתבסס על גילויים שנמצאו בספרים כמו המהבהרטה, הסקנדה פוראנה, הרמאיאנה, הבהגווד גיטה, הריג וודה ועוד טקסטים וודיים-ברהמיים רבים אחרים, אלים אלה היו נוכחים פיזית וחיו בקרב בני אדם.


אתר מעורר פליאה אחד המאופיין בטכנולוגיה ובאדריכלות מדהימה הוא מקדש קאילאסה המסתורי, שנחצב מתוך סלע יחיד. אחרים כוללים את מקדש השמש של קונארק, המקדש העתיק של ראמאפה, מבצר וורנגל ורבים אחרים. עד היום איש לא הסביר כיצד הם נבנו או מה יכול היה השימוש בהם, אם לשפוט לפי הפרופורציות העצומות שלהם.

על פי כתבי ההיסטוריה, הדוואים נסעו בארמונות ניידים ענקיים, המכונים ווימאנאס, שיכולו להמריא דרך השמים ולחלל … האם יתכן שבעת העתיקה הייתה להם טכנולוגיה מתקדמת מספיק כדי לאפשר להם לצאת למסע בין-כוכבי ואף לנסוע דרך זְמַן?

ומה ניתן לומר על כלי הנשק החזקים המכונים אסטרס שהאלים ישתמשו בהם כדי להילחם בשדי אסורה? ומה עם המסורות התרבותיות הקוסמיות של הודו, כמו דוואלי והקשר של המועד עם הפליאדות או שבע האחיות - הקראטיקות - שמציינות את ניצחון האור על החושך?

ללא ספק, התרבות ההודית העתיקה חדורה בחוכמה חסרת תקדים וידע טכנולוגי יוצא דופן, מטאפיזי, קוסמוגוני ומדעי שלא הוערך עמוק; למעשה נעשו ניסיונות להסתיר עובדה זו.

אולם זה לא הכל. הטקסטים העתיקים של הודו עמוסים בתיאורים של שואה גרעינית ענקית בעת העתיקה, המופעלת על ידי כלי נשק עוצמתיים והרסניים, שמעולם לא שיערנו שיכולה להתקיים בתקופות קודמות.

המהבהראטה מתאר את מלחמת קורוקשתרה הנוראית וההרסנית, שנערכה בין הפנדאבות לקוראווה; הקרבות המפחידים הללו השמידו ערים ומדינות שלמות. סופר שבקרבות אלו השתתפו המוני ספינות מעופפות, המצוידות בכלי נשק קסומים שכאלה אינם ידועים לנו כיום. האם אכן נשק גרעיני היה קיים בעת העתיקה? ואילו תעלומות נסתרות מהוות חלק מהתרבות המדהימה של הודו העתיקה?