menu


יום שני, 10 ביולי 2023

156: מיתוסים יווניים על כדור הארץ החלול, אלים אולימפיים, גיבורי יוליסיס ג'ייסון

 יוון היא התרבות המערבית שירשה את המאפיינים הקרובים ביותר לאלו של אטלנטיס, וכל הבמה של יוון העתיקה הוקמה בתקופות קדומות. בתקופות אלה של קסם, יופי והדר, בני האדם היו בקשר עם כדור הארץ הפנימי, שהיה ביתם של האלים של אולימפוס - משפחה אלוהית בראשות זאוס והרה. חבריה כללו את פוסידון, אתנה, הרמס, ארס וכל שנים עשר האלים והאלות הריבוניות של המיתולוגיה. האלים חיו לצד בני האדם, בתקופות המוקדמות ההן, ובמהלך תור הזהב של אטלנטיס, הם סייעו לייסד ערים, תוך הקניית תורות ומתן הדרכה שתתמוך בהתפתחות האנושות ובהתפתחותה.


גם גיבורים עלו על הכתב באותם ימים, כאשר אנשים אמיצים מילאו את המשימות השונות שהטילו עליהם האלים, שסיפקו להם עזרה והדרכה, תוך כדי ביצוע מעלליהם. כמה דוגמאות בולטות כוללות את יוליסס והנימפה קליפסו, וג'ייסון והארגונאוטים. בחיפושיהם אחר גיזת הזהב, נסעו הארגונאוטים לקולכיס, מקום המתייחס למעמקי כדור הארץ הפנימי.


הדבר נכון גם לגבי מיתוסים אחרים, כמו אלה של אורפיאוס ואורידיקה, או דמטר ופרספונה, הכוללים תורות הקשורות למקומות מיתיים, שהם למעשה אמיתיים. יש לציין גם שגיבורי האודיסאה והאיליאדה של הומרוס הם האלים הנצחיים, כגון הרמס, אתנה, ארס, פוסידון... יש גיבורים, נימפות, מוזות, אורקלות... הרקולס ושנים-עשר מעשיו, ספינקסים מכונפים, ענקים וקיקלופים . כולם מהווים חלק מעולם אחר, שאינו מחויב בחוקים חומריים. למעשה, הם שייכים לעולם עדין הרבה יותר, שנמצא בחלק הפנימי של כדור הארץ.