menu


יום חמישי, 20 בינואר 2022

126: כדור הארץ החלול, פתחי הקטבים, אנטרקטיקה, פירמידות, משימת היי-ג'אמפ, האגרטי

 על פי תיאוריית כדור הארץ החלול, ניתן לגשת אל פנים כוכב הלכת דרך הקוטב הצפוני והדרומי, ותרבויות נסתרות חיות ומשגשגות במעמקו. רעיון זה היה חלק ממערכת האמונות של עמים רבים ברחבי העולם, מאז ומתמיד.

מספר רב של משלחות נסעו לקוטב הצפוני והדרומי במהלך ההיסטוריה, כולל זו של האדמירל האמריקני ריצ'רד בירד ומגלי ארצות חסרי פחד אחרים. הם נתקלו בנופים יוצאי דופן וגילו נווה מדבר עם טמפרטורות דומות לסובטרופיות. הם מצאו נהרות חמים וחצו יערות נרחבים, עדים למספר לא ידוע של תופעות טבע. כולם דיברו על כדור הארץ החלול. מבצע היי-ג'אמפ ראוי לציון במיוחד והוא כלל, לכאורה, משלחת לאנטארקטיקה למטרות מדעיות. ובכל זאת, מה הייתה הסיבה האמיתית מאחורי הפעולה החשאית הזו?

אסטרונומים ומתמטיקאים ידועים דגלו בתיאוריית כדור הארץ החלול, כולל מדענים כמו אוילר או אדמונד האלי, בנוסף לסופרים וחוקרים רבים שציטטו או דנו בעולם התת-קרקעי הזה. באופן דומה, אופולוגים כמו ריי פאלמר, בין היתר, היו משוכנעים זמן רב שכדור הארץ חלול ושעב"מים יוצאים מציוויליזציה המורכבת מיצורים עליונים שנותרו בלתי נראים בחלק הפנימי הבלתי נחקר שלו.

מה מסתירים הקטבים? ומה עלינו לעשות עם החור המאסיבי שנצפה בתצלומים של האזורים הארקטיים? יתר על כן, מה ניתן לומר על היעלמותם המסתורית של כפרים שלמים באזורי הקוטב הללו? האם האזור הינו בית ממלכה תת-קרקעית המאוכלסת בצורות חיים לא מוכרות, המכונה ממלכת אגרטי, וכיצד ניתן לגשת אליה?