menu


יום שני, 16 במאי 2022

134: קיסרי סין העתיקה, קואן יין, דו מו, דנה, החומה הגדולה, אלמוות

 בסרט תיעודי חדש זה, נחקור את המקורות העתיקים של תרבות המזרח, שיש לה קשרים עם אלים מספירות שמימיות. שורשיה אינם קשורים בשום צורה לסין של ימינו, אשר מטפחת אך ורק קולקטיביזם מדכא ושיעבוד.


הציוויליזציה הגדולה הזו הוקמה כ-5,000 שנים אחורה עם שלטונו של חואנגדי, המכונה הקיסר הצהוב, שיצר תרבות בהשראת האלוהי, שראתה את התפתחות האסטרונומיה, הכתיבה, ההנדסה והרפואה. המלכה האם הגדולה של המערב, יחד עם קיסר הירקן - השליט העליון של השמים - שלטה בארמון ירקן, הממוקם על קונלון, ההר השמימי, או הסי, גן העדן, שבו צמחו אפרסקי האלמוות.


המסורות של אסיה מתייחסות לקואן ין, אלת הרחמים והחמלה המתבוננת בסבלו של העולם וממשיכה להיות אלוהות נערצת עד עצם היום הזה. האלוהות החשובה ביותר של הפנתיאון היפני היא אלת השמש אמאטרסו. בנימה דומה, העמים הפרה-קלטים סגדו לאלה בריגית, הידועה גם בשם דנה, אלת החוכמה החזקה. יתר על כן, האלה דו מו, היא אלוהות הנערצת בכל אסיה, על ידי בודהיסטים וטאואיסטים כאחד. היא ידועה בתור אם שבעת הכוכבים.


ומה אפשר לומר על הקיסר הראשון של סין צ'ין שי הואנג, יוצר החומה הגדולה, שמלך עד גיל 49, איחד את המדינה העצומה והביא לשיפורים לחברה בכללותה? ומה לגבי השאיפה לאלמוות שתרבויות אלו תמיד ראו בה אפשרות ברת השגה? תרבויות רבות דנות בסיכוי זה, ובמהלך ההיסטוריה, היו דיווחים המעידים על קיומם של יצורים בני אלמוות.