menu


יום שני, 5 בדצמבר 2022

147: המשפחות המקוללות, קנדי, אונסיס, בורבון, גרימאלדי, רמאנוב, תיסן ועוד

 במהלך ההיסטוריה, מספר משפחות נחשבו "מקוללות" מאחר שבני המשפחות האלו חוו אסונות שלא השפיעו רק עליהם כיחידים, אלא הועברו מהורים לילדים, על פני דורות. בין השושלות המפורסמות האלו, משפחת קנדי ​​היא אחד ממקרי הקללות המשפחתיים המתועדים ביותר, ובנוסף אליה מסופר על משפחת אונאסיס, משפחת גרימלדי ובית הבסבורג, בהם שליטים שהקימו את האימפריה האוסטרו-הונגרית. ואכן, כולם עברו תאונות, נדבקו במחלות וסבלו ממוות בטרם עת ומגוון אירועים קשים וסבל רב במהלך שנים רבות. דוגמאות ידועות נוספות כוללות את משפחות בורבון ורומנוב, שושלת רוטשילד ומשפחה שאה הפרסית.

"גם משפחות תיסן וסאבוי ראויות לציון בהקשר זה, לאור המקרה של המלכה ויקטוריה הראשונה מאנגליה שנותר בגדר תעלומה. המלכה השאירה מורשת של המופיליה במספר ממלכות אירופה, וגרמה למוות בטרם עת ולסבל אצל רוב צאצאיה הגברים. מציאות זו מאתגרת אותנו להרהר בעובדה שחייבת להיות סיבה לכך שאירועים מתרחשים כפי שהם מתרחשים, והיא גורמת לנו לתהות כיצד ניתן להעביר את הצרות

והבעיות של אדם אחד, מדור לדור, כך באופן שהופך משפחות מסוימות למקרה מצוקה, כאילו הוטלה עליהם קללה. הסאגות המשפחתיות של השושלות החזקות בעולם מתרחשות במגזרים רבים, כולל כסף, פוליטיקה וביג פארמה, או בתעשיות הרכב, האופנה והקולנוע, ואפילו במכירת אלכוהול. בקיצור, המשפחות הללו צברו עושר עצום, רק כדי נפלו קורבן לאסונות האלו."